Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Linia kolejowa Czempiń - Śrem. W Urzędzie Marszałkowskim podpisano umowy w ramach projektu Kolej Plus

OPRAC.:
Tomasz Barylski
Tomasz Barylski
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego
Kolejny krok na drodze przywrócenia dostępu do kolei w Śremie. W piątek 27 stycznia w Urzędzie Marszałkowskim w Poznaniu podpisano pięć umów na projekty z Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 roku. Jedna ze wspomnianych umów dotyczy linii kolejowej nr 369 Czempiń - Śrem. Łączna wartość wszystkich inwestycji w Wielkopolsce jest szacowana na ok. 2,2 mld zł.

Kolej Plus w Wielkopolsce. Oprócz linii do Śremu zmodernizowane zostaną trzy linie.

Podpisanie wspomnianych dokumentów umożliwia ogłoszenie przetargów, które określą szczegółowy zakres inwestycji. Ta dokumentacja jest niezbędna dla rewitalizacji czterech linii kolejowych:

  • Śrem – Czempiń,
  • Gostyń – Kąkolewo,
  • Międzychód – Szamotuły,
  • Czarnków – Rogoźno – Wągrowiec.

Zmodernizowane linie kolejowe szansą dla mieszkańców wielkopolskich miast

Powstanie również zupełnie nowa linia kolejowa, która połączy Turek z Koninem. Inwestycje, o łącznej długości ponad 200 km mają zwiększą dostęp do kolei. Podróże będą bardziej konkurencyjne względem innych środków transportu.

Te inwestycje pozwolą odbudować kompleksowo sieć kolejową w Wielkopolsce. Dzięki tym przedsięwzięciom będziemy kontynuować walkę z wykluczeniem komunikacyjnym. Wielkopolanie, zwłaszcza mieszkający w mniejszych miejscowościach, będą mieli lepszy dostęp do kolei, który dotychczas był mocno ograniczony. Dofinansowane w ramach programu projekty to zwiększenie szans zawodowych dla tych mieszkańców, ale również perspektywy rozwoju całego regionu właśnie poprzez postęp kolejnictwa

– podkreślił wojewoda wielkopolski Michał Zieliński.

Nowe oblicze linii kolejowej Czempiń - Śrem. Jak będzie wyglądać linia po modernizacji?

Linia kolejowa nr 369 z Czempinia do Śremu jest niewykorzystywana od 1995 roku. Na trasie ma powstać nowy tor i sieć trakcyjna. Pociągi mają jeździć na tej trasie z prędkością 120 km/h.

Szacunkowo dojazd ze Śremu stolicy Wielkopolski z wykorzystaniem zmodernizowanej linii kolejowej Wrocław - Poznań ma zajmować 55 minut. Przewidziano budowę nowych peronów w Manieczkach, Szymanowie, Psarskim i Śremie. Uwzględniono także rezerwę terenu pod budowę przystanków w miejscowościach Grabianowo i Szołdry.

Zobacz również na srem.naszemiasto.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na srem.naszemiasto.pl Nasze Miasto