Przejechaliśmy Śrem wzdłuż i wszerz. Odwiedziliśmy kilka miejsc, które świeżo zostały oddane do użytku w ramach węzła przesiadkowego na Starym Rynku oraz przy ul. Zamenhofa.
Wszystko wskazuje na to, że nowoczesny parking w starej części miasta to był strzał w dziesiątkę. Śremianie bardzo chętnie z niego korzystają. Trudno znaleźć wolne miejsca parkingowe.
Zauważyliśmy jednak, że czujniki parkowania wciąż nie działają, a informacja o liczbie wolnych miejsc nie wyświetla się na tablicach na ul. Piłsudskiego czy ul. Gostyńskiej. - Musimy nad tym jeszcze popracować – informuje nas jeden z urzędników śremskiego ratusza, którego spotkaliśmy przy stacji ładującej auta elektryczne. Ona także nie została jeszcze oddana do użytku.
Tymczasem punkt przesiadkowy przy ul. Zamenhofa od początku świeci pustkami. O tym, że parking jest już gotowy na przyjęcie aut ratusz informował 4 października. Jak czytamy na stronie urzędu „Czynny jest parking przy ul. Zamenhofa, który powstał w ramach projektu dofinansowanego ze środków unijnych - Budowa zintegrowanych węzłów przesiadkowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą w Śremie”. Można oszacować, że koszt jego budowy to 1,5 mln złotych.
Wjazd na parking mieści się tuż obok dworca PKS, przy przepompowni Śremskich Wodociągów. Do dyspozycji są: 73 miejsca postojowe dla samochodów oraz 20 miejsc dla rowerów. Parking jest monitorowany i oświetlony. I co najważniejsze jest darmowy! Tutaj także zainstalowano system, który zlicza auta. Jednak ten również wciąż nie działa.
- Koszt inwestycji „Budowa zintegrowanych węzłów przesiadkowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą w Śremie” wynosi 5 288 502,05 zł – informuje Julia Projs ze śremskiego ratusza.
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?