Można już składać wnioski o usunięcie wyrobów budowlanych i odpadów zawierających azbest. Odpowiednie dokumenty trzeba złożyć w urzędzie gminy, do której należy nieruchomość, z której ma zostać usunięty rakotwórczy materiał. Wnioski można pobrać ze stron internetowych starostwa lub urzędów, jak również osobiście w magistratach. O dofinansowanie tej usługi może się ubiegać właściciel, współwłaścicielami nieruchomości, a także użytkownik lub współużytkownik wieczysty nieruchomości lub użytkownik działki w rodzinnych ogrodach działkowych. Wymogiem koniecznym jest także wcześniejsze przedstawienie wójtowi lub burmistrzowi informacje o użytkowaniu wyrobów zawierających szkodliwy materiał. Usuwanie materiałów potrwa do 15 listopada.
Powiat śremski w tym roku przeznaczy na ten cel łącznie 270 tys. złotych, z czego 10 tys. zł dołożyła gmina Brodnica, po 15 tys. zł Dolsk i Książ Wielkopolski, a Śrem kolejne 100 tys. złotych. 130 tys. przekaże naszemu samorządowi Wojewódzki Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
9 ulubionych miejsc kleszczy w ciele
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?