We wtorek młodzi ludzie kończący w tym roku gimnazjum musieli wykazać się wiedzą humanistyczną. Na drugi dzień czekały ich zmagania z wiedzy matematyczno-przyrodniczej.
- Według mnie dzisiejszy test z polskiego nie był trudny - mówi Piotr Jankowski, uczeń trzeciej klasy Gimnazjum nr 1 im. Polskich Noblistów w Śremie. - Myślałem, że będzie o wiele trudniejszy. Generalnie to trzeba było czytać ze zrozumieniem, bo praktycznie wszystko można było znaleźć w tekście. Temat rozprawki też był całkiem przyjemny i otwarty. Bardziej obawiam się jednak jutrzejszego testu, bo będzie z przedmiotów ścisłych - dodał.
Z kolei dzisiaj uczniowie zmierzyli się z językiem obcym. Poza częścią matematyczno-przyrodniczą, to właśnie ten egzamin często spędza sen z powiek wielu uczniom.
Niestety z raportu "Angielski - czyja szansa?", który został opracowany przez Fundację Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej wynika, że w 2010 roku pojawiły się znaczne rozbieżności pomiędzy wsią i miastem przynajmniej do poprzedniego roku.
To oznacza, że szkoły w mniejszych miejscowościach muszą jak najszybciej zniwelować te różnice, gdyż zgodnie z reformą oświaty od 2012 roku wynik z egzaminu z języka będzie się liczył podczas rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych.
Jak twierdzą nauczyciele, na obraz powyższego raportu nakłada się wiele czynników.
- Wyniki ubiegłorocznego egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego są zbliżone do tych uzyskanych w okręgu i województwie - informuje Katarzyna Olech - Kobierska, nauczycielka j. angielskiego w Gimnazjum nr 2 w Śremie. - Jednakże przy interpretacji tych wyników należałoby wziąć pod uwagę lokalizację szkoły, środowisko w którym pracują nauczyciele oraz sytuację społeczno-ekonomiczną rodziny ucznia - dodaje.
Katarzyna Olech - Kobierska podkreśla, że dziecko wychowywane w rodzinie z szerokim dostępem do wiedzy, takiej której zależy na jego wykształceniu, i którą stać na pomoc dziecku w nauce, ma znacznie większe szanse niż dziecko w trudnej sytuacji.
Nie bez znaczenia jest też fakt, że gimnazjaliści na przykład w Poznaniu mają na pewno szerszy i łatwiejszy dostęp do różnych form poszerzania wiedzy niż gimnazjalista z małej miejscowości.
Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?